Opublikowane przez Grażyna w

Zgodnie z rozporządzenia MEN z dn. 23.12.2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego ramowy rozkład dnia pobytu dzieci w przedszkolu został podzielony na pięć części:
- co, najmniej 1/5 pobytu dziecka w przedszkolu jest przeznaczona na swobodną zabawę dzieci,
- co, najmniej 1/5 dzieci spędzają w ruchu, np. na placu zabaw, na spacerach, na Sali gimnastycznej,
- 1/5 jest przeznaczona na zajęcia dydaktyczne
- 2/5 pobytu dziecka w przedszkolu są zagospodarowane na grupowe i indywidualne zajęcia specjalistyczne, czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.
Przedszkole zapewnia specjalistyczne zajęcia terapeutyczne; zarówno indywidualne, jak i grupowe.
Dla każdego dziecka stworzymy indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne opracowywane przez psychologów, pedagogów specjalnych i logopedów mające na względzie całościowy rozwój dziecka z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy.
ORGANIZACJA DNIA:
GODZINA
|
RODZAJ ZAJĘĆ |
PODSTAWA PROGRAMOWA |
|
8.00- 8.30 |
SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ROZMOWY Z RODZICAMI |
ZABAWY SWOBODNE DZIECI LUB Z NIEWIELKIM UDZIAŁEM NAUCZYCIELA, CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, PORZĄDKOWE |
|
8.30- 9.00 |
PORANNY KRĄG |
ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNO- DYDAKTYCZNE |
|
9.00- 9.30 |
PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA, SNIADANIE |
CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, PORZĄDKOWE |
|
9.30- 9.45 |
PORZĄDKOWANIE KĄCIKA JADALNEGO PO POSIŁKU, PROFILAKTYKA STOMATOLOGICZNA |
CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, PORZĄDKOWE |
|
9.45- 10.00 |
KNILL/ W. SHERBORN |
ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNO- DYDAKTYCZNE |
|
10.00- 11. 40 |
INDYWIDUALNE ZAJĘCIA EDUKACYJNO- TERAPEUTYCZNE WG PLANU |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE REALIZOWANE WEDŁUG INDYWIDUALNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNO- TERAPEUTYCZNYCH |
|
11.40- 12.30 |
ZAJĘCIA TERAPEUTYCZNE GRUPOWE |
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE REALIZOWANE WEDŁUG INDYWIDUALNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNO- TERAPEUTYCZNYCH |
|
12.30- 13.00 |
PPRZYGOTOWANIE DO OBIADU I OBIAD |
CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, PORZĄDKOWE |
|
13.00 - 13.30 |
RELAKSACJA |
|
|
13.30 – 14.30
14.30 – 16.00 |
WYJŚCIE DO OGRODU, SPACER LUB ZAJĘCIA DODATKOWE / TERAPIA INDYWIDUALNA
ZABAWY SWOBODNE. ROZMOWY Z RODZICAMI .ODBIÓR DZIECI Z PRZEDSZKOLA
|
GRY I ZABAWY RUCHOWE, ZAJĘCIA SPORTOWE NA WOLNYM POWIETRZU, OBSERWACJE SPOŁECZNO- PRZYRODNICZE / ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE REALIZOWANE WEDŁUG INDYWIDUALNYCH PROGRAMÓW EDUKACYJNO- TERAPEUTYCZNYCH ZABAWY SWOBODNE DZIECI LUB Z NIEWIELKIM UDZIAŁEM NAUCZYCIELA, CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, SAMOOBSŁUGOWE, PORZĄDKOWE CZYNNOŚCI OPIEKUŃCZE, PORZĄDKOWE |
|
ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE PROWADZĄ PRACOWNICY PRACOWNI LOBUS.